середу, 12 лютого 2014 р.







 У другий вівторок лютого міжнародна громадськість відзначає Всесвітній день безпеки в Інтернеті. Тема ця, безперечно, дуже актуальна. З одного боку Інтернет дає змогу стрімко розширити рамки розвитку особистості, досягати успіхів в будь-якій сфері, а також самому створити свій «віртуальний образ». А з іншого ― багато хто зловживає вільністю нтернету і старається обманути співрозмовника, заволодіти різною особистою інформацією чи й коштами.

Всесвітній день безпеки в Інтернеті в 2004 році започаткувала Європейська комісія задля того, щоб об’єднати зусилля зацікавлених державних, суспільних та приватних організацій для збільшення рівня знань про безпечне і відповідальне використання Інтернет-технологій.

Головним координатором Всесвітнього дня безпеки в Інтернеті в світі стала некомерційна організація Insafe (European Safer Internet Network), яка складається з національних організацій, що створені за участі Еврокомісії. Основне завдання Insafe ― підтримка громадян, в першу чергу молоді, в безпечному, етичному і ефективному використанні Інтернету та інших інформаційних і комунікаційних технологій.


Потреби в Інтернеті дітей різних вікових груп

Із кожним роком все більше українських дітей користується Інтернетом у повсякденному житті. У зв’язку із цим виникає проблема забезпечення безпеки дітей. Тому  необхідно знати потреби дитини, які спонукають її заходити в Інтернет.

Дитині до 7 років цікаво й необхідно грати, особливо в розвивальні та сюжетно-рольові ігри. Яким би іграм не надавала перевагу дитина ― віртуальним, іграм з батьками чи з дітьми, ― все буде корисно для її розвитку, якщо, звичайно, дотримувати часових обмежень. Інакше віртуальні ігри можуть швидко стати для дитини сенсом життя, а реального спілкування вона буде уникати. Відводьте на віртуальні ігри півгодини в день, а на ігри з однолітками ― 3‒4 години.

З 7 до 11 років діти, як і раніше, люблять грати та прагнуть використовувати Інтернет саме як майданчик для ігор. Але в цьому віці в дітей прокидається так зване соціальне «Я». Дітям важливо зайняти значуще місце в житті свого маленького світу: класу, школи, дружити з однолітками. Тут їй буде потрібна реальна допомога та просто увага батьків. Перші невдалі спроби дружби в початковій школі можуть травмувати дитину. В такому разі батьки зможуть дати йому практичні поради щодо встановлення контакту з однолітками, разом беручи участь у віртуальному спілкуванні в мережі. Зрозуміло, у всьому необхідно дотримуватись міри, і тоді Інтернет стане дитині помічником у подоланні бар’єрів спілкування, партнером у розвивальних іграх, учителем у вивченні іноземних мов, джерелом необхідної інформації для уроків і просто музики, картинок та фотографій, мультфільмів і позитивних емоцій.

Дитина в 11‒14 років ― це підліток. І найголовнішою, провідною його діяльністю є спілкування з однолітками. Тут Інтернет може стати просто незамінним помічником. Але, знову ж таки, все добре в міру! Інтерактивне спілкування потрібно обов’язково поєднувати з реальним. Після 11 років у підлітків починає активно пробуджуватись інтерес до питань дорослого життя, психології статей та всього, що з цим пов’язане. Важливо, щоб відповіді на свої питання підліток знаходив у першу чергу у батьків, а не на сумнівних сайтах. Окрім того, у цьому віці в дітей з’являються кумири: співаки, спортсмени та артисти, про яких їм хочеться довідатися все. В цьому випадку Інтернет ― кращий помічник та інформатор. Але батькам потрібно бути пильними, адже зірок часто супроводжує скандальна інформація.

Дитина старше 14 років ― уже досить доросла людина, яка вважає, що краще знає, як їй потрібно поводитися, яку музику слухати, що читати, з ким спілкуватися. Цікавтеся всім тим, чим цікавиться ваша дитина, намагайтеся розібратися в колі її інтересів і спілкуйтеся з ним про них, навіть якщо це «не Ваша тема». Починаючи з цього віку з дитиною можна говорити і про вибір майбутньої професії. А в Інтернеті можна знайти безліч інформації, що допоможе дитині визначитися, а Вам – контролювати та, якщо буде потреба, коректувати вибір дитини, знаходячи більш повну інформацію про переваги й про недоліки різних професій.



Будь-який винахід людства можна використовувати як на шкоду, так і на благо.   Тому дитині важливо показати саме цікавий та інформативний Інтернет, відкрити той безмежний світ знань, який їй так може допомогти у саморозвитку й самореалізації. Завдання ж дорослого ― бути дитині справжнім другом і скеровувати дитину в обширах нових інформаційних технологій.


Немає коментарів:

Дописати коментар